We kunnen ons inbeelden dat een machine huren vaak moeilijker lijkt dan het is, daarom sommen we hieronder al even de meest voorkomende vragen op.
Als bestaande klant kan u ofwel via de website ofwel via mail een machine reserveren/bestellen. Gelieve telkens leveradres, huurperiode en contactpersoon te vermelden.
Als nieuwe klant bent u verplicht om via mail of via de website eerst een aanvraag te doen om klant te worden. Dit kan via de knop ‘nieuwe klant’ bovenaan de website of door een mailtje te sturen naar info@deryckeverhuur.be met vermelding van alle bedrijfsgegevens. Eenmaal u aangemaakt ben als klant krijgt u verdere instructies over onze manier van werken.
Wij verhuren allerlei soorten grote bouwmachines, gaande van (mini-) graafmachines, walsen, verreikers tot schaarliften en hoogwerkers. Om een beter beeld te krijgen kan u onderaan de pagina onze catalogus downloaden of via de ‘huren’ pagina op zoek gaan naar de juiste machine.
Beiden zijn mogelijk.
In de meeste gevallen voorzien wij de levering, deze kosten worden ook duidelijk vermeld op de offerte. Bestellingen voor 16u kunnen bijna altijd de dag erna nog geleverd worden. Leveringen de dag zelf dienen steeds aangevraagd te worden en worden case per case bekeken.
Ophalingen kunnen in onze 4 depots, maar dienen telkens op voorhand aangevraagd/besteld te worden. Zo kunnen we u zeker garanderen dat de juiste machine op het gewenste depot staat en gecontroleerd wordt voor vertrek.
U kan altijd een prijslijst of offerte aanvragen via de website of via sales@deryckeverhuur.be om de concrete prijs voor uw aanvraag te weten te komen.
Particulier huren kan, hou er rekening mee dat u als particulier telkens een waarborg dient te betalen en deze aanvragen dus iets meer tijd in beslag nemen dan een aanvraag van een professionele klant.
U kan ons tijdens het weekend enkel telefonisch bereiken via het algemeen nummer +32 (0) 3 755 34 30 tussen 09.00 en 17.00 uur. Gelieve een zo uitgebreid mogelijke beschrijving te bezorgen van het probleem zodoende wij u op een correcte manier kunnen verder helpen.
Wij zijn open tijdens de bouwvakanties, hou er rekening mee dat dit wel met een lagere bezetting is dan normaal en de verwerking van leveringen, mails en telefoons dus iets langer kunnen duren dan normaal.
Ook vragen we belangrijke zaken die binnen deze periode vallen zeker voldoende op tijd te bestellen om laattijdige levering te vermijden.
Per uur huren is niet mogelijk, onze prijzen en daaropvolgend ook mogelijkheden om te huren bestaan uit dag-, week- en maandprijzen.
U krijgt de machine volgetankt geleverd en heeft twee opties. Ofwel zorgt u dat de machine volgetankt teruggebracht of opgehaald kan worden ofwel zal de verbruikte brandstof u via nacalculatie aangerekend worden.
Particulieren moeten steeds een waarborg / de huur vooraf betalen. Professionele klanten doorlopen tijdens hun aanvraag om klant te worden een kredietcheck en op basis hiervan wordt beslist of u een waarborg dient te betalen of niet.
U kan ons tijdens de week telkens telefonisch en via mail bereiken via de contactgegevens van ons hoofdkantoor in Beveren tussen 06.00 en 18.00 uur. Gelieve een zo uitgebreid mogelijke beschrijving te bezorgen van het probleem zodoende wij u op een correcte manier kunnen verder helpen.
Als u huur afgelopen is dient u deze schriftelijk via mail of het klantenportaal te beëindigen door de machine in kwestie af te melden. Bij afmelding dient u te zorgen dat de machine klaarstaat voor afhaling. U zal hiervoor na afmelding ook nog een mail met duidelijke instructies ontvangen.
Voor de vragen die hierboven nog niet beantwoordt werden kan u hier per categorie nog even verder kijken voor het antwoord op Uw vraag.
Als nieuwe klant bent u verplicht om via mail of via de website eerst een aanvraag te doen om klant te worden. Dit kan via de knop ‘nieuwe klant’ bovenaan de website of door een mailtje te sturen naar info@deryckeverhuur.be met vermelding van alle bedrijfsgegevens. Eenmaal u aangemaakt ben als klant krijgt u verdere instructies over onze manier van werken.
Een offerte aanvragen kan via de website of via mail. Via mail zorgt u zeker dat u duidelijk aangeeft welke machine u waar en hoe lang nodig heeft en bezorgt u ons ook de gegevens van een contactpersoon. Via de website kan u eerst de machine selecteren en nadien het formulier invullen.
Een bestelling plaatsen kan via de website of via mail.
Via mail dient u ons zeker volgende zaken te bezorgen:
Via de website kan u eerst de machine selecteren en nadien het formulier invullen.
Bestaande klanten kunnen onder voorbehoud van beschikbaarheid en/of eventuele andere overmacht situaties bestellen tot 16u voor levering dag nadien voor 7u in de ochtend.
Nieuwe klanten dienen minstens een dag extra op voorhand te bestellen om te kunnen garanderen dat we de hele procedure correct kunnen doorlopen.
Telefonische bestellingen van bestaande klanten worden aanvaard maar zullen telkens nog eens schriftelijk dienen bevestigd te worden alvorens definitieve uitvoering van de levering.
Standaard leveren we in heel België, als klant ontvangt u hiervoor ook onze transportkaart. Op aanvraag leveren wij ook in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg.
Om iedereen tijdig te kunnen leveren voor 7 uur in de ochtend doen wij voornamelijk nachtleveringen. Het is dan ook belangrijk bij u bestelling mee te geven indien dit niet mogelijk zou zijn.
Spoedleveringen zijn mogelijk onder voorbehoud van beschikbaarheid van de gevraagde machine en een chauffeur. Een spoedlevering heeft uiteraard ook een meerkost.
U kan niet zomaar gaan afhalen op een depot. Indien u een machine wilt huren en zelf afhalen dient u deze zoals elke bestelling via mail of de website te laten lopen waar u wel een voorkeur van depot kan aangeven. Wij nemen nadien contact met u op om te bevestigen wat de mogelijkheden zijn.
Eens u de machine heeft afgemeld zal u van ons een mail ontvangen met instructies en een indicatie wanneer we deze zullen afhalen. We nemen ook telkens de dag voor de afhaling nog even contact op met u om af te spreken.
Voor de meeste machines die wij verhuren heeft u een bekwaamheid attest nodig. Wij kunnen dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor schades of ongevallen die voortkomen uit verkeerdelijk gebruik van de machine.
U kan de handleidingen zowel in de machine zelf, op de website op de productpagina of in het klantenportaal terugvinden.
U kan de keuringsdocument zowel in de machine zelf of in het klantenportaal terugvinden. De meeste van onze machines zijn ook uitgerust met een QR code die u kan scannen en daar kan u het keuringsdocument ook terugvinden.
De Rycke verhuur biedt sinds kort ook opleidingen aan. Hierover kan u meer vinden op onze opleidingspagina.
Het is van groot belang dat u problemen zo snel mogelijk meldt. U kan problemen melden via mail (td@deryckeverhuur.be), telefonisch via +32 (0) 3 755 34 30 of via het klantenportaal.
Onze technische dienst zal u dan verder helpen en samen de nodige stappen ondernemen.
Indien u twijfelt kan u steeds contact opnemen met ons om raad te vragen, hou er rekening mee dat wij hier afgaan op de door u verstrekte informatie en het dus belangrijk is dat u zoveel mogelijk informatie aanlevert.
Hiervoor kan u mailen naar sales@deryckeverhuur.be of bellen naar +32 (0) 3 755 34 30.
Hiervoor kan u mailen naar info@deryckeverhuur.be of bellen naar +32 (0) 3 755 34 30
Hiervoor kan u mailen naar facturatie@deryckeverhuur.be of bellen naar +32 (0) 3 755 34 30
Hiervoor kan u mailen naar schade@deryckeverhuur.be of bellen naar +32 (0) 3 755 34 30
Eens u klant bent kan u telkens een offerte of prijslijst aanvragen om uw prijzen te kennen.
Particulieren moeten steeds een waarborg / de huur vooraf betalen. Professionele klanten doorlopen tijdens hun aanvraag om klant te worden een kredietcheck en op basis hiervan wordt beslist of u een waarborg dient te betalen of niet.
Aan de hand van onze kredietcheck wordt bepaald of u op factuur kan betalen en met welke betaaltermijn.
Bekijk alle mogelijkheden van verhuur en onze machines in de catalogus
© 2025 De Rycke. All rights reserved. Designed and developed By Your Tech Club